torsdag den 28. juni 2012

hyldeblomst saft med og uden sukker

Sommeren er en af de bedste årstider og jeg elsker den og største delen af det der følger med. Hyldeblomsterne er ikke en undtagelse og da der allerede er tømt godt ud i den første portion hyldeblomstsaft, har Rebecca og jeg i dag været ude at plukke flere hyldeblomster. Det blev til temmelig mange, så nu er køleskabet fyldt med saft. Hele to store portioner. Det er dog kun den ene der er til os selv. Den anden portion er til olde. Hun har diabetes og derfor er denne portion lavet uden sukker. Indtil videre tegner begge portioner rigtig godt og vi glæder os meget til at smage.

Det var helt tydelig at vi ikke var de første til at plukke de herlige blomster. Heldigvis er der nogle store træer så der er mange. Nu har jeg så indtil det er hyldebær tid til at finde ud af hvordan jeg får fat i alle de dejlige bær helt oppe i toppen af træerne.



 Hyldeblomsterne er i sig selv en rigtig sød blomst. Den smager og dufter dejligt, men i kan slet ikke forestille jer hvordan mit tæj så ud bagefter. Desværre har jeg ikke fået taget et billede, men bukserne var ihvertfald ikke sorte længere.


Saften står og trækker i køleskabet - vi kan næsten ikke vente med at smage.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...