søndag den 14. oktober 2012

Kulturnat - rent hygge

Fredag aften stod på kulturnat. Flere gange i løbet af dagen havde jeg overvejet om jeg skulle tage Rebecca med, men havde ikke de store ideer til hvor vi kunne tage hen så det også ville være sjovt for hende og tid til at undersøge det havde jeg ikke meget af.
Jeg begyndte at forberede aftensmaden og var egentlig godt igang da beslutningen blev taget. Jeg pakkede maden væk og hun blev bedt om at tage tøj på for nu skulle vi på tur. Der kom et stort smil frem og så kiggede hun mærkeligt på mig. "hvad skal vi mor" og "hvad med maden." Vi skal køre i tog og bus og så kan vi nok få noget at spise på vejen. Så hurtig tror jeg aldrig hun har været i tøjet og det tog ikke lang tid at gå ned til toget. Hele vejen derind var hun spændt og hun kom med nogle rigtig gode gæt.
Togturen var rigtig hyggelig og vi fik rigtig snakket og pjattet. "Mor du er fed" øøh,  jer som har set mig vil nok også trække på smilebåndet. Der sad rebecca og nynnede og sagde mor du er fed, mor du er fed, du er fed. I kan nok tro at der også var reaktion i de andre passaseres ansigt, hvilket bare gjorde det endnu sjovere. Vi skulle af toget og en mand smilede til Rebecca og sagde din mor er altså ikke fed. Han fik et smil tilbage hvorefter hun spurgte mor, hvad betyder fed. Selvfølgelig skulle hun have et svar. hun kiggede på mig med de der frække øjne. mor du er tyk. Du er fed og så var hun flad af grin.


Togturen var ved vejs ende og bussen var fyldt til bristepunktet så vi måtte stå der midt i myldret. Vi stod af ved zoologisk have og det gik ikke lang tid inden hun var klar over hvor vi var henne. Vi gik rundt der i mørket og kiggede på dyr. Løver og tigere, som normalt ville ligge og sove var nu i fuld gang. (Billeder blev det ikke til meget af da der ikke var meget lys at hente). Mange af de andre dyr var rykket inden for. Vi så på flamingoer, aber og søløver. Men maden stod endnu højre hos den lille sultne pige, så vi fandt et sted med sundt og næringsrigtig kost - ja der var både kartofler kød og salat!!


Efter maden var hun rigtig godt træt , så stod krybdyrene for tur og et lille smut forbi elefanterne. Så kunne de små ben ikke mere: Desværre nåede vi ikke forbi girafferne, Rebecca er vild med giraffer, men dem må vi kigge på en anden gang.
Selvom vi ikke var der i fere timer, var turen alligevel det hele værd. Det kosede ikke mere end 90 kroner med transport og indgang til zoo. Det er ofte en helt anden hygge, at komme lidt ud, end bare sidde derhjemme og jeg må sige det var en rigtig hyggelig tur.
Da vi stod på toget på hovdbanen ringede jeg efter en taxa der holdt klar når vi nåede frem. Det var en sovende pige jeg måtte slæbe ud af toget. Hun gik selv, men det var nok mest i søvne. Selvom hun nok skulle have klaret gåturen hjem var det alligevel dejligt bare at stige på en taxa og ikke skulle stå og vente.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...