tirsdag den 17. november 2015

Europa kage - tegne/male på fondant

Nu hvor jeg lige har vist jer dåbskagen jeg lavede i september, kom jeg i tanke om et par kager som jeg endnu ikke har fået vist frem.
Denne kage var en fødselsdagsgave. Hvad giver man lige en der bliver 50? Tja når ønsket var en kage kunne jeg jo ikke sige nej. Så selvom ønsket kom lige i sidste øjeblik kastede jeg mig ud  i det. Tid var der ikke meget af, selvom jeg var på barsel, for lillepigen havde ikke for vane at sove særlig meget. Inden man når til at pynte kagen er der gået en rum tid med at købe ind, bage bunde, lave mousse/creme og ikke mindst opsmøre kagen. Jeg måtte erkende at jeg ikke kunne afse flere dage eller bare timer, på at nusse om pynten. I stedet besluttede jeg at tegne direkte på fondanten. Modtageren er glad for at rejse og køre ofte rundt i Europa. Derfor blev det til dette kort over Europa - ja det er måske lidt fortegnet, men  tiden taget i betragtning var jeg godt tilfreds. Havde jeg haft bedret tid, havde jeg nok lavet den med lidt 3d effekt og måske lidt flere detaljer, feks en lille detalje på steder han havde besøgt eller ruter han havde kørt. Vigtigst var det at fødselaren var glad og tilfreds og at kagen smagte.




Til min fødselsdag fik Rebecca og hendes veninde lov til at dekorere min kage. De fik frie tøjler og selvom jeg ikke stod lige ved siden af kunne jeg fornemme at de hyggede sig. Et par gange undervejs ændrede de lidt i deres egentlige beslutning om hvordan kagen skulle se ud. Faktisk tror jeg ikke de var særlig enige. Her er det færdige resultat.




5 kommentarer:

  1. Dit Europa kort er virkelig flot - hvad har du tegnet med?

    SvarSlet
  2. Tak Pia. Jeg bruger pastafarve og fortynder det med lidt vodka (eller andet lyst spiritus) Bruger ikke vand da for meget væske kan ødelægg fondanten og spiritus fordamper hurtigere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Gud, hvor smart! Det vil jeg da prøve at huske :)

      Slet
  3. Du er simpelthen så fantastisk kreativ!!!
    Knuser

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Katja, tror det er fordi jeg hygger mig med det😉

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...