søndag den 7. februar 2016

kostumer in the making

Så er Natacha ude af kufferten og jeg kunne gå i gang med mit projekt.
Den var ellers meget tæt på at ryge ud. Hvis det ikke var fordi containeren havde været fyld og de var længe om at tømme den, så ved jeg ikke hvad Rebecca skulle være til fastelavn.  Jeg havde kigget længe på kufferten da ideen kom til mig . Jeg luftede ideen for hende var hun straks på. Selvom det var et projekt vi skulle lave sammen måtte jeg sande at det ikke er bare lige at skære i en kuffert. Den var hård i siderne og hele vejen rundt viste der sig at sidde en metal skinne. Af kom den, det samme gjorde  træpladen i bunden, hvilket gjorde kufferten lidt mere ustabil. Dette kunne dog ordnes med at holde kufferten lukket, selvom tanken var at den skulle være åben og med nips og machende tøj indeni. Efter alt forarbejdet var gjort og der var lavet huller så hun kunne få kufferten på var det tid til at dekorere den.

Inden vi nåede vejs ende med Rebeccas kostume, var det tid til at lave et til Natacha, som skulle til fastelavn i vuggestuen. Jeg kunne sikkert ha fundet noget i gemmerne, men nej. Som altid i sidste øjeblik fandt jeg ud af hvad hun skulle være og måtte igang med at kreere hendes kostume. Rebecca var en god hjælp, så mens jeg puttede Natacha, klippede hun små fjer ud af filt. Vi fik klippet en del og inden hun skulle i seng havde vi næsten styr på, hvordan kostumet skulle se ud. nu var der bare tilbage at sætte filtfjer på og sy. Dette var den lette del af kostumet. Endelig færdig med vinger og halefjer får jeg lige en tanke. Desværre var den langt over sengetid så selvom den ikke passer helt i farven måtte hendes elefanthue lade livet. Næb og øjne skulle en papegøje da ha.

Det færdige kostume må i vente med at se, da jeg ikke har nogle færdige billeder på tlf, men et par billeder af prosessen kan jeg klare.


Kufferten får en gang maling.

Kuffert set bagfra

Der bliver klippet fjer til lillesøsters kostume.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...