fredag den 30. august 2013

Geocaching - skattejagt

Vi har været på skattejagt - ikke skattejagt i den egentlige forstand, men vi har kastet os ud i geocaching. Og hvad er så lige geocatsing- ja det anede jeg heller ikke, før jeg en aften havde tv2 fri kørende i baggrunden mens jeg sad og nørklede. Jeg lyttede lidt med, og syntes det lød spændende. Nu var det ikke sådan at jeg kom i gang med det samme, men efter at have snakket med et par geocachere (skattejægere), måtte jeg hjem og Google.

Geocaching er en moderne form for skattejagt, med skatte over hele jorden. Du bruger kordinater til at finde frem til målet og det eneste du skal bruge er en gps, ipone eller smartphone.  Der er forskellige størrelser og sværhedsgrader på Cachene, så alle kan være med. I mange af dem er der udover en logbog også nogle bytteting. Du kan læse meget mere her og her. Du kan også tilmelde dig, du binder dig ikke til noget og så er det gratis.

Rebecca og jeg har været på et par ture i nærområdet og et par gode gåture i skov, masser af frisk luft. Hun kan især godt lide skattene med bytteting. så vi har altid noget med i tasken der kan bruges. For os tror jeg det er en rigtig god måde at komme ud, for somme tider er det bare som om man hænger fast hjemme i sofaen og ikke rigtig kan tage sig sammen. Selvom weekenden allerede er booket satser vi på at nå et par skatte og lidt frisk luft. Har du lyst til at lege med ønsker vi dig en god skattejagt.


 
 
 
 


 

 

 

1 kommentar:

  1. Årh det begyndte vi også på inden sommerferien, men et meget tidskrævende arbejde gjorde det umuligt at få det gjort i sommers - Måske skulle man gå i gang igen ;)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...