søndag den 5. juni 2016

Hurra hurra hurra

Helt utroligt er det, hvor hurtig tiden går. Syntes lige jeg er kommet hjem med lillepigen, men så pludselig i Fredags blev Natacha 2 år.

Hurra hurra hurra. Hver morgen synger Natacha fødselsdagssang. Hurra hurra hurra og kage (stadig med en blanding af et barn er født i betlehem) Nu var det vores tur til at synge fødselsdagssang for hende. Det var rent luksus, da jeg havde mulighed for at møde 35 min senere på arbejde, gav det os en hel times ekstrra morgenhygge. Skønt at se Natachas ansigt da hun vågnede til sang. Først meget træt, men hurtigt kom et stort smil. Vi hyggede med morgenmad og et par gaver.

Tanken var at jeg ville ha syet en lille kjole til hende, men måtte erkende, at det var der bare ikke tid til. I stedet endte det med lidt leg med cutteren og lidt strygestof. Det blev der denne fine boddy ud af.
Natacha blev glad for den og især for de to flag hun kunne se.









I vuggestuen er der en nul sukker politik, så hvad finder man lige på når der skal deles ud, hvis man ikke lige syntes, det skal være de traditionelle boller eller frugt? Jeg endte med at bage en gang banan/kokus muffin. De blev en succes både i vuggestuen og herhjemme hvor vi lige nåede at få en smagsprøve. Selvom vi ikke er sukkerforskrækket herhjemme er det ikke sidste gang vi har kastet os over disse muffin. I vuggestuen blev hun igen fejret med sang og en gave som hun stolt viste frem da jeg hentede hende.






Gave fra vuggestuen - en lille sangbog


Helt sukkerfri var dagen dog ikke for Rebecca fik lov at stå for lagkagen. Hun var selv med ude at købe ind og fandt frem til de ingredienser hun ville bruge. Normalt bager vi selv kagebundende, men denne gang snød vi og det var kun til banancremen hun havde brug for en smule hjælp. Til min store overraskelse var hendes forbrug af flødeskum meget lille.









Som bekendt siger man at skinner solen på ens fødselsdag, så har man været sød. Natacha må altså ha været ualmindelig sød, for her stod solen stået på hele dagen og jo længer op af dagen vi kom, des varmere blev her. (En time efter dette billede blev taget, ca kl 20, var temperaturen steget til 32,3, den steg yderligere til 35, men da stod solen også lige på. Nu mangler jeg bare at finde en måde at gemme varmen på til vinter for der er problemet at komme over 19 grader)




Eftermiddagen blev brugt udenfor i solskindsvejret, hvor de to rigtig hyggede. Fødselsdagen betød meget for Rebecca og der var ingen tvivl om at hun var den stolte storesøster














Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...