søndag den 22. april 2012

Motorcykel kage

Igår var der arbejdsdag i den lokale mc klub.  Jeg havde lovet at kigge forbi så Rebecca og jeg blev enige om at lave en lille kage til de hårdtarbejdende. Selvfølgelig var det en ide vi fik i sidste øjeblik og så er det altså svært at lave sådan en kage perfect.
Skal man lave en motorcykel i fondant skal de større dele have lov til at tørre - især hjulene der jo skal bære vægten af resten af motorcyklen og evt også en køre. På så kort tid er det  - ihvertfald ikke for mig muligt at lave den særlig detalieret. Den er vind og skæv og så er den pga vægten flad på begge hjul. Det hjalp nok heller ikke at der også skulle laves toblerone creme, appelsinmousse, bages kage, samtidig med at vi også skulle lave risengrød, som jeg jo også havde lovet.
Når man nu er i tidsnød skal tingene jo gå lidt i kage og det kan man rolig sige det gjorde. Jeg ved ikke hvad der skete men fondanten ville bare skille og smuldre så den var svær at rulle ud og betrække kagen. Heldigvis kunne Rebecca hjælpe med at pynte den med sten og blade, så man ikke så alle de helligdage der var i fondanten. Uden hendes hjælp havde det måske kun taget den halve tid, men tilgengæld hygger vi begge når vi laver det sammen.
Nå men kagen blev "færdig" og lige som vi kom ud af døren, ja så begynder det at regne og ganske våd bliver den stakkels motorcykel kører.



!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...