torsdag den 31. januar 2013

Fastalavns kostume

Det er lige om lidt det er fastelavn og hvis der skal laves et kostume er det vist ved at være tid. For ikke at sige, at jeg er ved at have lidt travlt. De skal nemlig slå katten af tønden i børnehaven allerede næste fredag.
Rebecca vil gerne være sommerfugl og har ganske mange ideer til hvordan kostumet skal se ud. Først skulle den være grøn og rød i rigtige jule farver, men da jeg ikke kunne finde det grønne stof nogle steder må vi jo finde på noget andet. Så var det lilla, lyserød og gul. Vingerne skulle først side bag på ryggen, men nu må det gerne være som ærmer så hun kan flyve. Hvordan jeg lige skal gribe vingerne an ved jeg ikke endnu.
Her til aften har hun tegnet sit kostume og vi har været i gemmerne efter stof. Hun ved hvad hun gerne vil have. Hun har forklaret og vist hvad hun gerne vil have, nu er spørgsmålet bare om jeg kan sætte det hele sammen.
Hvis jeg siger til hende at det ikke kan lade sig gøre kigger hun mærkelig, nærmest ked af det på mig - og siger: " jamen mor du kan jo sy alt". Hvad stiller man lige op mod det, man nænner jo ikke at skuffe hende.

 Her er Rebeccas bud på sit fastelavns kostume. Det ser måske ikke så avanceret ud, men alle de detaljer hun har fortalter jo heller ikke på tegningen.


 Stof fra gemmerne - Det gule er et stykke foer stof som jeg håber vi kan få noget ud af. Resten er tyl og bomuld.

Det skal nok blive sjovt at se hvad vi får ud af det.

3 kommentarer:

  1. Glæder mig til at se jeres resultat dine bøger er sendt men der mangler hvis noget papir knus

    SvarSlet
  2. Spændende projekt og hvor hyggeligt at hun selv har tegnet:-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er hyggeligt, men hun vil gerne være med i alt fra start til slut, så vi skulle nok ha startet for længe siden;)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...